طراحی سایت پزشکی
27
آبان

طراحی سایت پزشکی ، سئو و تولید محتوا

امروزه اکثر کلینیک های پزشکی و پزشکان مختلف به دلیل شرایط به وجود آمده نیازمند طراحی وب سایت با موضوع پزشکی هستند. اما آیا راه اندازی وب سایت به تنهایی کافی است؟

اگر به عنوان پزشک و یا یک مجموعه پزشکی صرفا به دنبال داشتن سایت و درج آن در کارت ویزیت، بروشور و تابلوهای درون کلینیک و یا خارج از کلینیک و مطب پزشکی هستید داشتن یک سایت کافی است.

اما فرآموش نکنید که هدف اصلی داشتن یک سایت پزشکی برندسازی و جذب مراجعه کنندگان جدید است.

امروزه در هر خیابان و یا منطقه به خصوص در شهرهای بزرگ و مراکز استان ها مانند تهران، اصفهان، شیراز و سایر شهرهای ایران کلینیک های درمانی و پزشکی و مطب های متعدد در زمینه های مختلف پزشکی وجود دارد.

بسته به نیاز بیمار و ضرورت نیاز به فوریت های درمانی افراد به کلینیک های مختلف و محلی مراجعه میکنند.

یکی از راه هایی که مراجعه کنندگان یک کلینیک افزایش پیدا می کند متخصصینی است که در آن کلینیک فعالیت می کنند چرا که بیماران معمولا به دنبال متخصصین و درمانگرهای شناخته شده هستند.

اما آیا همه کلینیک های درمانی میتوانند از وجود متخصص های به نام در هر بخش بهره مند شوند؟

طبیعتا پاسخ منفی است، به همین دلیل کلینیک ها و پزشکان باید خود به دنبال ایجاد محبوبیت از طریق فضای مجازی باشند.

طراحی سایت پزشکی

اولین گام در جهت کسب محبوبیت، شناخته شدن و جذب مراجعه کنندگان، ایجاد یک وب سایت جذاب و البته کاربردی است که کاربران با اولین مراجعه به صفحه اصلی سایت از کلیه خدمات ارائه شده در کلینیک و یا توسط یک پزشک آگاهی پیدا کنند.

رشته های مختلفی در پزشکی وجود دارد از جمله:

  • فیزیوتراپی
  • درمان فیزیکی و کاردرمانی
  • اورولوژی
  • ارتوپدی
  • چشم پزشکی
  • دندانپزشکی
  • بیماری های قلب و عروق
  • داخلی و گوارش
  • بیماری های اعصاب و روان
  • متخصصین کلیه و مجاری ادراری
  • جراحی های پزشکی
  • پوست و مو
  • زیبایی

فقط بخش کوچکی از رشته های پزشکی را تشکیل میدهند.

طراحی سایت پزشکی و ساختار سایت باید با توجه به نوع فعالیت به صورت خاص ، طراحی و پیاده سازی شود.

به عنوان مثال اگر سایت قرار است برای یک پزشک متخصص ایجاد شود باید بر روی برندسازی شخصی آن پزشک تمرکز و اگر مربوط به یک کلینیک درمانی است باید بر روی برندسازی کلینیک و خدمات اصلی درمانی آن متمرکز شد.

بخش های یک سایت پزشکی و کلینیک درمانی

معمولا این وب سایت ها از بخش های اصلی زیر تشکیل می شوند:

  • صفحه اصلی و معرفی مهمترین خدمات با رعایت UX یا تجربه کاربری
  • درباره ما یا درباره کلینیک
  • تماس با ما یا تماس با کلینیک
  • معرفی خدمات
  • گالری تصاویر
  • معرفی پزشکان
  • معرفی دپارتمان ها و بخش های درمانی (مختص کلینیک ها)
  • بخش اخبار و مقالات
  • پرسش و پاسخ

هر کلینیک و یا پزشک می تواند با توجه به نیاز خود امکانات دیگری از جمله: رزور آنلاین نوبت، مشاوره آنلاین و غیر حضوری، خرید و فروش تجهیزات پزشکی و موارد دیگر را در سایت خود اعمال کند.

ویژگی های یک سایت پزشکی

ویژگی های وب سایت پزشکی
  • ریسپانسیو و قابلیت نمایش در گوشی های همراه و ابزارها با سایز صفحه نمایش مختلف
  • ظاهر مدرن، جذاب و در عین حال مناسب برای موضوع تخصصی پزشکی
  • استفاده از تصاویر جذاب و ترجیحا اختصاصی (یا تولید عکس اختصاصی)
  • سئو اولیه و سئو فنی قدرتمند
  • امکان مدیریت راحت بخش های مختلف سایت در پنل پیشرفته
  • امنیت بالا
  • سرعت مناسب و بهینه بارگزاری سایت

تیم مد وب با بهره گیری از تجربه کار با کلینیک ها و پزشکان متخصص مختلف بهترین راه کارها را نسبت به نیاز شما در طراحی سایت با رعایت استانداردهای لازم به کار خواهد گرفت.

اگر نیازمند باز طراحی سایت پزشکی خود به یک وب سایت مدرن ، با رابط کاربری جذاب با در نظر گرفتن تجربه کاربری مناسب هستید، با ما تماس بگیرید.

نمونه کارهای طراحی سایت پزشکی

آیا طراحی و داشتن یک وب سایت کافی است؟

بسیاری از پزشکان متخصص و کلینیک ها در ابتدای شروع فعالیت خود با مراجعه به شرکت های طراحی سایت و متخصصین این امر ، سایتی را با محتوای اولیه که معمولا محتوای ضعیفی به حساب می آید، راه اندازی می کنند.

پس از راه اندازی سایت به دلیل تفکر نادرست هزینه های بالای مدیریت سایت، سئو و تولید محتوا آن را رها خواهند کرد.

ممکن است بعضی از این افراد از همین سایت هم توقع گرفتن نتیجه را داشته باشند؟!

ما اینجا هستیم تا به شما اطمینان خاطر دهیم که صرفا با ایجاد و راه اندازی یک وب سایت پزشکی ، معجزه ای در مراجعه کنندگان به کلینیک و مطب پزشکی و یا شناخته شدن و برند سازی رخ نخواهد داد.

همانطور که برای رسیدن به نتیجه در هر کاری نیازمند برنامه ریزی و داشتن یک برنامه بلند مدت است، این مورد نیز از قاعده مستثنا نمی باشد.

سئو و تولید محتوا

سئو و استراتژی محتوا

مهمترین قدم پس از طراحی سایت ، شروع فرآیند سئو و تولید محتوا برای سایت و افزایش رنک سایت پزشکی در گوگل است.

تجربه به ما نشان داده است که صاحبان کلینیک های درمانی و پزشکی و یا پزشکان متخصص از سرمایه گذاری در سایت خود هراس دارند.

بله درست است، سرمایه گذاری.

پنداشتن این موضوع که هزینه های پرداختی به یک متخصصص خبره در امر سئو و تولید محتوا به عنوان هزینه های اضافه و بی نتیجه است یک تفکر بسیار نادرست و غیر حرفه تلقی می شود.

دنیای اینترنت که امروزه کسب و کارهای زیادی در حال کسب درآمد از آن هستند یک شبه به درآمد دلخواه خود نرسیده اند و برای رسیدن به درآمدهای جذاب و لذت بخش در ابتدا با پلن مشخص و انجام سرمایه گذاری های لازم راه رسیدن به درآمد را برای خود و مجموعه شان فرآهم آورده اند.

خدمات پزشکی هم مانند هر کسب و کار دیگری علاوه بر خدمات رسانی به مردم به دنبال کسب درآمد خود هستند و به همین منظور می بایست برای ایجاد زیر ساخت های قوی برای رسیدن به این هدف سرمایه گذاری کرد.

به ما اطمینان کنید چندین برابر سرمایه گذاری شما بعد از یک سال فعالیت مستمر، صحیح و برنامه ریزی شده به شما باز خواهد گشت.

اگر توانایی پرداخت و سرمایه گذاری را ندارید ما شراکت یا یک مختصص سئو و طراح سایت را به شما پیشنهاد میکنیم، یک معامله برد برد.


بیشتر بخوانید : سئو چیست و چگونه عمل میکند


ویژگی های محتوایی یک سایت پزشکی

ویژگی های محتوایی یک سایت پزشکی

به دلیل اینکه ماهیت سایت های پزشکی مقاله و محتوا محور است بنابراین تولید محتوای با کیفیت و سئو شده نقش بسیار مهمی را در رسیدن به اهداف دلخواه و دستیابی به نتایج صفحات اول گوگل در یک زمینه خاص ایفا می کند.

قواعد زیر باید در تولید محتوا رعایت شود:

  • تولید محتوای بالا 400 کلمه برای هر مقاله
  • کاربرپسند (متناسب با نیاز کابر) و خوانا
  • رعایت استانداردهای سئو در تولید و درج مقاله در سایت
  • برنامه ریزی جهت بالا آمدن سایت در کلمه کلیدی هدف
  • استفاده از تصاویر گرافیکی با کیفیت و ترجیحا اختصاصی
  • تولید محتوای صوتی و تصویری (اگر امکان آن وجود دارد)
  • ایجاد تصاویر اینفوگرافیک در صورت امکان
  • رعایت ساختارهای محتوایی و لینک دهی درون متنی صحیح

البته نکات دیگری نیز در درج محتوا بایستی رعایت شود که به دلیل تخصصی بودن از توضیحات آن صرف نظر می کنیم.

در صورتی که به سئو و تولید محتوای حرفه ای و با کیفیت و رعایت کلیه اصول ذکر شده برای سایت پزشکی خود نیاز دارید، تیم مد وب پس از طراحی سایت ایده آل و کاربر پسند به منظور افزایش رنک گوگل سایت و بالا آوردن کلمات کلیدی مورد نیاز شما در هر یک از تخصص های پزشکی در خدمت شما خواهد بود.

تولید محتوا در شبکه های اجتماعی

تولید محتوای مناسب برای برندسازی و جذب مراجعه کننده به محتوای یک سایت پزشکی ختم نمی شود بلکه به منظور حضوری فعال بایستی محتوای مناسب در شبکه های اجتماعی پرمخاطب تهیه شود.

خبر خوب اینجاست که اگر محتوای سایت به خوبی تولید شده باشد با یک کپی کردن و انجام راه کارهای صحیح در درج مطلب در شبکه های اجتماعی می توان به یک پیج یا پروفایل مناسب و مبدل کاربران به مراجعه کنندگان بالقوه تبدیل شد.

پیشنهاد ما فعالیت در شبکه های اجتماعی زیر است:

  • اینستاگرام
  • لینکداین
  • تلگرام

چقدر طول می کشد که به نتیجه برسم؟

سوالی که 90% مراجعه کنندگان و کارفرمایان از ما می پرسند!

پرسش این سوال کاملا منطقی است و در بخش زیر به پاسخ آن می پردازیم.

معمولا با توجه ویژگی هایی که در طراحی سایت پزشکی در بخش های قبل بیان کردیم طراحی سایت بین 21 الی 30 روز کاری زمان نیاز دارد.

البته این زمان با توجه به نیازهای معمول صحت دارد و در موارد خاص مانند طراحی سایت اختصاصی و یا پیاده سازی بخش های و امکانات ویژه متغیر است.

پس از تکمیل سایت، فرآیند سئو و تولید محتوای سایت پزشکی و آمدن به صفحات اول گوگل کاملا بستگی به موضوع سایت و پزشکی مربوطه دارد.

ممکن است در یک کلمه خاص مانند “درمان زگیل تناسلی” به دلیل رقابت بسیار زیاد ، بالا آمد سایت دشوار باشد که به دلیل سود بالا این جراحی و درمان آن، در صورت رسیدین به صفحات اول و لینک های اول گوگل ارزش مالی بالایی را برای کلینیک و یا پزشک به همراه خواهد داشت.

یا به عنوان مثال کلمات مربوط به حراجی های زیبایی، پوست و مو، فیزیوتراپی در منزل یا فیزیوتراپی کمر از رقابت بسیار بالایی در نتایج اول گوگل برخوردارند.

این اتفاق باعث می شود تا برای رسیدن به صفحه اول نتایج جستجو زمان و هزینه زیادی صرف شود.

اما بعضی دیگر از کلمات مانند تست های خاصی که به دلیل هزینه های بالای دستگاه و تجهیزات پزشکی در هر کلینیکی ارائه نمی شود، نسبتا کار آسانتری باشد.

به همین دلیل نمی توان هزینه و زمان ثابتی را برای سئو و محتوای سایت در نظر گرفت و رسیدن به نتیجه دلخواه قائل بود.

اما طبق تجربه ما معمولا سایت های پزشکی پس از 1 سال به نتایج دلخواه خود یا بخشی از آن دست پیدا خواهند کرد.

بیشتر بخوانید : قیمت طراحی سایت

حواستان به نتایج سایت باشد!

فرقی نمی کند به چه فرد یا شرکتی برای سپردن سایت خود مراجعه می کنید، اما حواستان را بسیار جمع کنید که مراجعه کننده به کلینیک و تماس های تلفنی برای دریافت نوبت حضوری است که تعیین کننده اصلی کیفیت کار انجام شده است.

افرادی زیاد هستند که با افزایش بازدید سایت از روش های غیر اخلاقی ، رنک سایت شما و بازدید را تا حدی بالا می آورند که نتیجه ای برای شما به همراه نخواهد داشت.

حرف آخر و جمع بندی

طراحی سایت پزشکی و یا معرفی خدمات درمانی یک کلینیک به تنهایی کافی نیست.

برای جذب مراجعه کننده و رسیدن به نتایج اول در موتورهای جستجو و افزایش بازدید سایت بایستی سئو و محتوای بهینه ، حرفه ای و استاندارد در طول زمان انجام گیرد تا از نتابج آن شگفت زده شوید.

زمان و هزینه نتیجه گرفتن در سایت های کلینیک های درمانی و پزشکی با توجه به خدمات و موضوع آن متفاوت است.

نتیجه یعنی مراجعه کننده و تماس بیشتر نه لزوما بازدید سایت بالاتر.

بعضی از بهترین سایت های پزشکی دنیا

healthline.com

webmd.com

تیم مد وب متخصص در زمینه طراحی سایت های پزشکی ، سئو و تولید محتوا با نمونه کارهای بسیار قدرتمند و ثابت شده شما را به نتیجه دلخواه یعنی افزایش تماس ها، افزایش رنک در نتایج جستجوی گوگل و مراجعه کنندگان خواهد رساند.

شماره تلفن های تماس مستقیم جهت دریافت مشاوره و پرسش سوالات : 09129464168 – 09353525725

در صورتی که نیاز به برآورد زمان و هزینه طراحی سایت و سئو و تولید محتوای مربوط به سایت خود را دارید نیازمندهای خود را پس از ثبت نام در سایت ارتباط با مشتریان Hambiz از طریق فرم برآورد برای ما ارسال نمایید.