۲۷
مهر

۱۵ دلیل اساسی برای نیاز یک کسب و کار به وب سایت

آیا شما هم به دنبال راه اندازی کسب و کار خودتان هستید و در این مورد که نیاز به وب سایت و طراحی سایت برای کسب و کارتان داشته باشید سردرگم هستید؟

شاید این آمار که تا سال 2016 حدود 46 درصد از کسب و کارهای کوچک وب سایت خودشان را راه اندازی نکرده اند و وارد فضای مجازی نشده اند کمی غیر باورانه باشد.

البته این درصد تا سال 2019 به 20 درصد کاهش پیدا کرده است اما همچنان کسب و کارهای زیادی هستند که یا وب سایت های قدیمی دارند و یا پس از راه اندازی وب سایت برای کسب و کارشان آن را رها کرده اند.

دراینجا ما به 15 دلیل اساسی که پس از راه اندازی کسب و کار خود نیاز فوری به راه اندازی وب سایت است، خواهیم پرداخت.

1- باز بودن 24 ساعت روز و 7 روز هفته

وب سایت 7 روز هفته و 24 ساعت روز باز است

حتی اگر فعال ترین کسب و کار را در میان رقیبان داشته باشید باز هم امکان باز نگه داشتن آن کسب و کار در تمامی روزها و به صورت 24 ساعته کاری غیر ممکن است.

در بسیاری از مواقع بازدیدکنندگان و کسانی که به بخش فیزیکی یک کسب و کار مثل مغازه، مطب، کلینیک، فروشگاه کتاب و یا شرکت مراجعه میکنند، قصد دریافت خدمات از جمله:

آشنایی با خدمات و یا محصولات یک فروشگاه را دارند و در بسیاری از مواقع نیز ممکن از از آن فروشگاه خرید هم صورت نگیرد.

بنابراین داشتن یک وب سایت میتواند به بازدیدکنندگان و مشتریان شما این امکان را بدهد که در تمامی روزهای هفته و 24 ساعت روز از خدمات شما بهتره مند شوند و یا محصولات شما را بازدید کنندن و یا حتی از فروشگاه شما خرید انجام دهند.

2- هدف قراردادن بازار به مراتب بزرگتر و وسیع تر

زمانی که شما کسب و کار سنتی خود را مدیریت میکنید تعداد مشتریانی که به کسب و کارتان مراجعه میکنند محدود است.

محدودیت هایی از جمله محدودیت های جغرافیایی و محیطی.

اما در صورتی که یک وب سایت آنلاین داشته باشید، امکان دیده شدن در میان مشتریان بسیار بیشتری را خواهید داشت مشتریانی از نقاط مختلف یک شهر، استان، کشور و یا حتی جهان به وب سایت شما مراجعه خواهند کرد.

این مورد را هم باید در نظر گرفت، هزینه هایی که برای هدف قرار دادن این مشتریان متقبل خواهید شد به مراتب کمتر خواهد بود.

البته برای دیده شدن نیازمند یک استراتژی مناسب و بلند مدت خواهید داشت که سئو و تولید محتوا بخشی از آن استراتژی را در بر میگیرد.

3- مورد توجه قرار دادن قشر جوان

طراحی سایت برای جوانان

امروزه و با توجه به پیشرفت بسیار وسیع فضای مجازی و دنیای آنلاین گروه جوان ترجیح می دهند تا خریدهای خود را آنلاین انجام دهند و یا برای آگاهی از یک خدمات قبل از هر چیز به اینترنت مراجعه کنند.

راه اندازی یک وب سایت و یا فروشگاه آنلاین اولین قدم برای جذب جوانان است چرا که این گروه معمولا با به کار گیری غریزه و احساس خریدهای خود را انجام میدهند و یا خدمتی را به کار میگیرند تا بررسی و تحقیق در مورد نیازهایشان.

4- حضور جهانی

امروزه به دلیل وجود شرکت های بزرگ در حوزه های مختلف، شناخته شدن و مطرح کردن یک کسب و کار جدید و ورود به بازار کار و از همه مهمتر جذب مشتری کار دشواری است.

اما با وجود اینترنت، فضای مجازی و وب سایت امکان برندسازی و مطرح کردن یک کسب و کار در قالب محلی و یا حتی جهانی امکان پذیر است البته با داشتن هدف بلند مدت و استراتژی صحیح این عمل به واقعیت تبدیل خواهد شد.

5- آموزش و آشنایی مشتریان در مورد برند

اولین چیزی که یک کسب و کار نیاز دارد، داشتن یک برند مناسب است و پس از به وجود آمدن برند شناساندن آن به دنیای اطراف است.

مشتریان معمولا به علت شروع یک برند و در پی آن به وجود آمدن یک شرکت، موسسه و یا فروشگاه کنجکاو هستند.

علاوه بر داشتن وب سایت، بهره مندی از یک وبلاگ و بخش اطلاع رسانی و آموزشی در یک وب سایت می تواند به شناساندن برند، کیفیت محصولات و یا خدمات ارائه شده برای شرکت، موسسه و یا فروشگاه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار باشد.

علاوه بر این به مشتریان شما نشان میدهد که شما وب سایت را فقط برای پول درآوردن ایجاد نکرده اید.

6- اثبات شدن در دنیای مجازی

داشتن یک وب سایت و به خصوص فعالیت در شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام، تلگرام، فیس بوک، لینکداین و یا حتی توییتر می تواند به افزایش اعتبار و شناخت برند شما به مشتریان کمک شایانی را فرآهم کند.

به خصوص استفاده از تبلیغات و تصاویر خلاقانه باعث جذب مشتریان بالقوه زیادی خواهد شد.

7- شروع راه پرفراز و نشیب بازاریابی

طراحی سایت و بازاریابی

اولین قدم برای شروع یک هدف و برنامه بازاریابی آنلاین و آفلاین (طراحی بروشور و یا بیزینس کارت) برخورداری آن کسب و کار از یک وب سایت مناسب و با کیفیت است.

همیشه مطمئن شوید که برای هر یک از برنامه های بازاریابی خود یک صفحه اختصاصی (لندینگ پیج) در وب سایتتان ایجاد شده است.

به یاد داشته باشید تا به شیوه ای این صفحات در وب سایت از نظر تکنیک های UI ،UX و در کل رابطه کاربری ایجاد شوند که بازدیدکننده وب سایت را به یک مشتری تبدیل کنند.

8- بهبود و افزایش اعتبار برند

مالکیت یک وب سایت با کیفیت برای یک کسب و کار به اعتبار و هویت آن کسب و کار اضافه می کند.

ما در عرصه دنیای آنلاین و دیجیتال زندگی می کنیم و این موضوع که با داشتن یک وب سایت، یک کسب و کار واقعی را مدیریت میکنید یک عقیده جا افتاده به حساب می آید.

همانطور که در گذشته داشتن یک موقعیت و آدرس فیزیکی برای یک کسب و کار این مسئله را تداعی می کرده است.

بنابراین بهره مندی از یک وب سایت مناسب همراه با ساختاری صحیح، برنامه ریزی شده و جذاب یک اصل اساسی برای یک کسب و کار به حساب می آید.

9- پشتیبانی برخطر مشتریان

ارتباط با مشتریان به صورت سنتی و از طریق تلفن بسیار مهم است اما پاسخگویی به تمامی مشتریان به خصوص با افزایش آنها به شیوه سنتی کار بسیار دشواری خواهد بود و یا هزینه های بسیار بالایی را به همراه خواهد داشت.

داشتن یک صفحه اختصاصی برای پشتیبانی مشتریان و پاسخگویی به درخواست های آنها بر روی وب سایت بسیار مهم است.

علاوه بر این داشتن یک صفحه اختصاصی سوالات متداول در یک وب سایت می تواند پاسخگویی به سوالات تکراری مشتریان را برای شما و آن ها آسان سازد.

شما با این کار می توانید کلیه درخواست های مشتریان را در هر ساعتی از شبانه روز دریافت کرده و در هر زمانی (ترجیحا در سریع ترین زمان ممکن) به این درخواست ها چه از طریق تلفن و چه از روش های آنلاین پاسخگو باشید.

10- رسیدن به اهداف کوتاه و به خصوص بلند مدت در کسب و کار

داشتن یک وب سایت گامی برای رسیدن به اهداف تعیین شده در یک کسب و کار به حساب می آید.

برای رسیدن به اهداف برای یک کسب و کار باید به کاری که انجام داده می شود ایمان داشت و در راه رسیدن به اهداف تلاش بی قفه را سرلوحه کار قرار داد.

کوچک کردن و بخش بندی اهداف کسب و کار مانند فتح کردن ایستگاه های یک کوه بلند است که در نهایت رسیدن به هدف نهایی یعنی فتح قله ختم می شود.

با این روش می توان ایده ای کوتاه مدت و یا بلند مدت از چگونگی مدیریت کسب و کار را ترسیم نمود.

11- فروش آنلاین

همانطور که در بخش های قبل اشاره ای به سایت های فروشگاهی آنلاین کردیم بایستی بدانید که فروش آنلاین در سال 2016 حدود 675 بیلیون دلار یا 675 هزار میلیارد تومان گردش مالی را در جهان به خود دیده است و این رقم طی سال های آتی به صورت چشمگیری رو به افزایش بوده است.

اگر هنوز وب سایت فروشگاهی خود را راه اندازی نکرده اید مطمئنا در حال از دست دادن درآمدهای زیادی هستید.

توجه داشته باشید که ما به این نکته اشاره نمیکنیم که بایستی فروشگاه فیزیکی خود را تعطیل کرده و بر روی فروشگاه آنلاین تمرکز کنید بلکه استفاده از پتانسیل های هر دو در کنار یکدیگر باعث افزایش فروش و گردش مالی کسب و کار شما خواهد شد.

12- ایده های جدید را به معرض آزمایش بگذارید

سعی کنید در شروع پیاده سازی وب سایت مربوط به کسب و کار از سیستم های مدیریت محتوایی آماده و قوی مانند وردپرس استفاده کنید.

چرا که استفاده از سیستم های مدیریت محتوایی همانند وردپرس برای طراحی سایت می تواند این امکان را برای شما فرآهم سازد تا با هزینه کم ایده های جدید را بر روی وب سایت پیاده سازی کرده و بازخورد آنها را در کوتاه و دراز مدت مشاهده کنید.

پیاده سازی این ایده ها بر روی یک وب سایت معمولا با حداقل هزینه ممکن و یا حتی در بعضی مواقع رایگان قابل انجام است.

قصد معرفی محصول و یا خدمت جدید به بازار مشتریان را دارید؟

ابتدا آن را بر روی وب سایت با شیوه ای نوین که کاملا قابل مشاهده در تمامی سایت باشد، رونمایی کنید تا پس از مشاهده بازار و بازخورد آن، شروع به بازاریابی و عرضه آن در فروشگاه خود نمایید.

13- ایجاد یک وب سایت با حداقل هزینه

امکان ایجاد یک وب سایت مناسب با کمترین بودجه و در نظر گرفتن مقیاس کسب و کار با استفاده از سیستم های مدیریت محتوایی مانند وردپرس وجود دارد.

مجموعه مُد وب با بهره گیری از سال ها تجربه رضایت بخش در ارائه خدمات طراحی وب سایت، سئو و تولید محتوا می تواند شما را در طراحی سایت خلاقانه و زیبا با در نظر گرفتن معیارهای کسب و کارتان برای شما پایه ریزی کند.

هر زمان که به درآمد بالایی دست پیدا کردید وقت آن فرامی رسد تا وب سایت اختصاصی خود با توجه به نیازهای شناخته شده را راه اندازی کنید.

برای راه اندازی وب سایت و سیستم مدیریت محتوای اختصاصی و یا فروشگاه آنلاین اختصاصی کسب و کارتان مُد وب در کنار شما خواهد بود.

اطلاعات تماس با مُد وب و دریافت مشاوره

14- رقیبان شما وب سایت خود را خواهند داشت

اینکه شما بتوانید در راه رسیدن به اهداف کسب و کارتان با شرکت های رقیب در یک سطح بوده و یا به سطوح بالاتر بروید بایستی همانند رقیبان وب سایت خود را داشته باشید.

مشتریان قبل از خرید یک محصول به بررسی آن در اینترنت از طریق جستجوی گوگل می پردازند و اگر شما از یک وب سایت مرتبط با کسب و کارتان برای ارائه بهره مند نباشید، از دستیابی به آن مشتریان بازخواهید ماند.

در عین حال رقیبان مشتریانی که می توانستند مشتریان شما باشند را از آن خود خواهند کرد و این باعث شکست یک کسب و کار خواهد شد.

15- منبعی مناسب برای کارمندان کسب و کار شما

یک وب سایت علاوه بر بهره زیادی که نصیب مشتریان وب سایت می کند، کارمندان مجموعه و شرکت نیز می توانند در یک ساختار و چارچوب مشخص راه رسیدن به یک کسب و کار موفقیت را هموارتر سازند.

آپلود تصاویر و قراردادن مطالب وب سایت و یا آپلود کاتالوگ محصولات به همراه تصویر و ویدیوهای جذاب بخشی از گزینه هایی را تشکیل می دهد که کارمندان میتوانند در انجام آن به شما یاری دهند.

این کار همچنین باعث می شود تا احساس ارزش بیشتری در شرکت و یا مجموعه داشته باشند.

یک مدیر کسب و کار باید بداند که کارمندان هزینه نیستند بلکه سرمایه گذاری هایی هستند که با مدیریت صحیح در طولانی مدت به منفعت تبدیل می شوند.

نتیجه گیری

75 درصد مردم اعتبار یک شرکت را با مراجعه به وب سایت آن مجموعه بررسی می کنند و مورد قضاوت قرار می دهند.

و در این بین 85% مشتریان با مدل بیزینس به بیزینیس یا B2B برای بررسی قیمت محصولات و خرید به وب سایت ها مراجعه می کنند.

در اواخر سال 2017 بیش از 65 درصد از کاربران اینترنت از طریق موبایل به وب سایت ها و اینترنت دسترسی پیدا کرده اند و این درصد همچنان رو به افزایش است.

کاربرانی که در سراسر جهان روزانه از شبکه های اجتماعی از طریق موبایل و یا سایر سیستم های کامپیوتر شخصی استفاده می کنند به بیش از 2.5 بیلیون نفر رسیده است.

بنابراین حضور فعال به عنوان یک کسب و کار در فضای مجازی و دنیای آنلاین بدون شک اجتناب ناپذیر است.

هم اکنون در عرصه ای قرار داریم که هر کسب و کار می بایست وب سایت خود را به صورت فعال مدیریت کند و حضور قابل لمسی را در شبکه های اجتماعی به عرصه ظهور بگذارد در غیر این صورت مطمئنا از چرخه رقابت حذف خواهد شد.

برای طراحی وب سایت کسب و کارتان با مُد وب تماس بگیرید

آشنایی بیشتر با خدمات طراحی سایت مُد وب