رازهای سئو
04
فروردین

21 رمز و رازهای سئو : افزایش بازدید سایت بهتر از همیشه

آیا تا به حال این موضوع را شنیده اید که افزایش رنک در گوگل کار بسیار سختی است و عبارت رمز و رازهای سئو صرفا برای جذب مخاطب است و برای افزایش سرعت در رنک گیری سایت مواردی این چنین وجود ندارد؟

این موضوع کاملا درست نیست و یک سری ترفند و رمز و رازهای سئو برای بهینه سازی سایت در موتورهای جستجوگر قابل پیاده سازی است.

بهینه سازی برای موتورهای جستجوگر (سئو) به معنی تحویل و نمایش نتایج جستجو براساس جستجوهای آنلاینی است که کاربران انجام می دهند. صفحاتی که بیشترین ارتباط را با موضوع جستجو شده دارند، در نتایج بالاتری به نمایش در خواهند آمد.

البته کیفیت مطلب، تعداد مطالب مرتبط با موضوع جستجو شده و اعتبار یک وب سایت نیز در نتایج نمایشی برای یک جستجو نیز بسیار تاثیر گذار است.

متخصصین دیجیتال مارکتینگ به اهمیت بالای سئو واقف بوده و همیشه به دنبال پیاده سازی یک استراتژی مناسب هستند.

در عین حال تعریف کلمات کلیدی برای افزایش رنک یک وب سایت و بهبود آن کفایت نمی کند.

برای افزایش حضور وب سایت در موتورهای جستجو برای کلمات مختلف بایستی مفاهیم اساسی سئو رعایت شوند.

21 رمز و رازهای سئو

1- فهم مناسب از الگوریتم های رتبه بندی گوگل

الگوریتم های گوگل
شناختن الگوریتم های گوگل

از جمله اولین مورد از رازهای سئو شناخت نحوه کارکردن الگوریتم های موتورهای جستجوگر به خصوص گوگل است.

اینکه شرکت گوگل همیشه در حال تغییر الگوریتم های جستجوی خود است یک راز نهفته نیست.

این شرکت همیشه تغییرات اعمال شده در نتایج جستجو را اعلام نمی کند به همین علت تا مدتی این تغییرات به صورت مخفی باقی می مانند.

سایت شناخته شده Moz تاریخچه ای از تغییرات الگوریتم گوگل را برای علاقه مندان نگه داری می کند در عین حال ابزار google webmaster  هم می تواند یک منبع مناسب برای بررسی این تغییرات مناسب باشد.

برای آشنایی با الگوریتم های گوگل کافی است که یک جستجوی ساده در گوگل انجام دهید.

2- استفاده از پروتکل امن SSL

استفاده از پروتکل امن SSL در وب سایت یک تغییر کوچک اما بسیار مهم در سئو به حساب می آید که می توان آن را یکی از رازهای سئو در نظر گرفت.

گوگل این موضوع را در سال 2014 معرفی کرد و از آن زمان تاکنون استفاده از آن بسیار گسترش پیدا کرده است.

پروتکل SSL یا همان https امنیت سایت را به میزان چشمگیری افزایش می دهد در عین حال این کار برای سئو بسیار مزیت بخش بوده و داده های کاربران سایت را امن نگه می دارد.

اگر پورتال، سامانه، فروشگاه اینترنتی یا سایتی را مدیریت می کنید که نیاز به ورود و ثبت نام کاربران دارد و هنوز از پروتکل SSL استفاده نمیکنید به شما اکیدا توصیه می شود که هر چه سریعتر با پشتیبانی وب سایت خود تماس گرفته و درخواست فعال سازی آن را برای آنها ارسال کنید.

شاید کاربران عادی از فعال شدن این ویژگی در سایت آگاهی پیدا نکنند اما خود شما و به خصوص موتورهای جستجوگر که به صورت مداوم به کرال و مرور کردن سایت ها مشغول هستند و از این موضوع آگاه خواهند شد.

به دلیل اهمیت بالای این تغییر شرکت های زیادی پروتکل امن SSL از نوع رایگان را نیر ارائه می کنند که البته خریداری پروتکل های با اعتبار بالاتر نسبت به موارد رایگان می تواند بسیار موثرتر باشد چرا که نشان دهنده اعتبار بالایی است که سایت شما در حال حاضر در بین کاربرانش دارد و یا قصد کسب کردن آن را دارد.

3- ساختار داده صحیح سایت

ساختار داده سئو
ساختار داده سئو

یکی از رازهای سئو ایجاد ساختار صحیح داده ای در سایت است. ساختار داده سایت باعث می شود گوگل امکان تصمیم گیری صحیح در مورد نمایش نتایج جستجو را اتخاذ کند.

به ساختار داده عنوان Schema هم داده می شود. ترکیبی از تصاویر، استفاده از لوکیشن ها یا مکان ها در سایت، رتبه بندی ستاره ای در صفحات سایت که در نهایت باعث افزایش شانس شما در قرار گرفتن در نتایج بالاتری در جستجوها نسبت به رقیبان می شود.

4- تگ های عنوان Title Tags

آیا تمامی صفحات وب سایت تگ عنوان را در خود جای داده است؟ اگر این موضوع صحت دارد کمی نسبت به عنوان ها دقیق تر شوید.

عناوین صفحات بایستی کمتر از 55 کاراکتر باشند.

طبیعتا عنوان یک صفحه به گوگل و خواننده سایت می گوید که محتوای آن در چه موردی است.

کلمه کلیدی مورد نظر که در متن از آن استفاده شده، بهتر است در عنوان سایت نیز وجود داشته باشد به خصوص در اول عنوان.

هر چه کلمه کلیدی که در عنوان و محتوا استفاده شده دقیق تر، بهتر و بهینه تر مورد استفاده قرار بگیرد احتمال نمایش داده شدن لینک در صفحه اول گوگل بیشتر خواهد شد.

ایجاد یک عنوان وسوسه برانگیز با انتخاب کلمه کلیدی مناسب و استفاده از آن در عنوان یکی از رازهای اولیه در بهینه سازی سئو به حساب می آید.

5- توضیحات متا Meta Description

همانطور که در مقاله توضیحات و مفاهیم اولیه سئو بیان شد، یکی از این موارد توضیحات متا است.

همانند عنوان صفحه و یا مقاله با تنظیم توضیحات متا به کاربر این امکان را بدهید که چه مطلبی در صفحه به نمایش در خواهد آمد.

تکمیل صحیح توضیحات متا باعث افزایش و بهبود رتبه CTR یا click-through-rates می شود که در نهایت به افزایش رنک کلمه کلیدی منجر می شود.

یک توضیحات متا حداکثر می تواند 160 کاراکتر باشد.

به این توضیحات به چشم یک CTA  یا Call To Action بایستی نگاه کرد که باعث جذب خواننده برای ورود به وب سایت در بین لینک سایت های رقیب می شود.

بیشتر بخوانید : سئو چیست و چگونه برای کسب و کارهای کوچک عمل میکند

6- از تگ H1 به درستی استفاده شود

تگ H1 یکی از رازهای سئو
تگ H1

تگ H1 فقط شامل یک بخش از صفحه که متنی را به صورت Bold و سایز بزرگ به نمایش بگذارد نیست بلکه می توان آن را به عنوان یکی از مهم ترین رازهای سئو در نظر گرفت.

تگ H1 در واقع نمایش دهنده انتظار کاربر از محتوایی است که در هنگام کلیک کردن بر روی آن از نتایج جستجو و ورود به سایت دارد.

بهتر است این تگ در اولین اسکرول صفحه مشاهده شود و سپس به سراغ تصاویر و توضحات متن رفت.

استفاده از کلمه کلیدی در تگ H1 یکی مهمترین توصیه های یک متخصص سئو به مدیران و وبمستران سایت هاست.

7- استفاده از تگ های Canonical

از تگ های Canonical در هدر سایت استفاده می شود و این ابزار یکی از رازهای پر استفاده در بهینه سازی موتورهای جستجوگر به حساب می آید.

این تگ به گوگل اشاره می کند که این صفحه به عنوان صفحه اصلی برای یک کلمه کلیدی مورد استفاده قرار میگیرد.

اگر در وب سایت خودتان چندین محتوا با یک کلمه کلیدی استفاده شده است حتی اگر در استفاده از عناوین تغییراتی اعمال شده، بهتر است با کیفیت ترین و بهترین مطلب در خصوص آن کلمه کلیدی را به عنوان تگ Canonical  مورد استفاده قرار دهید تا از وجود محتوای تکراری یا اصطلاحا Duplicate Content جلوگیری شود.

8- همه تصاویر تگ Alt داشته باشند، همه تصاویر!

از تصاویر نه تنها برای افزایش تجربه کاربری یا UX استفاده می شود بلکه باعث افزایش رنک سئو سایت خواهد شد.

اینکه صرفا متنی را آماده کنید و سپس تصاویری را در آن مقاله درج کنید هم کافی نیست چرا؟

چون گوگل نمی تواند موضوعیت آن تصویر را تشخیص دهد و آن را در نتایج جستجوی عکس گوگل نمایش دهد.

البته تشخیص آن براساس عنوان صفحه و تگ های عنوان وجود دارد اما بهترین و عاقلانه ترین کار این است که برای همه تصاویر از تگ Alt استفاده شود و به گوگل اشاره کنیم که موضوعیت این عکس چیست.

با توجه به تجربه مد وب گوگل به تصاویر اختصاصی اهمیت بسیار بیشتری نسبت به تصاویر استوک و کپی شده قائل است و از آنجایی که این تصویر اختصاصی است اکیدا توصیه می کنیم که با تگ Alt موضوع تصویر را به گوگل و سایر موتورهای جستجوگر اعلام کنید.

نکته: اگر استفاده از تگ Alt با Caption و یا Title در تصویر با یکدیگر همراه شوند، می توانند تاثیر بیشتری داشته باشد.

9- بررسی خطای 404  در سایت

صفحه 404 سایت خلاقانه
صفحه 404

یکی از راه هایی که می توان سئوی سایت را بهبود بخشید ایجاد لینک های داخلی و یا خارجی درون یک مقاله یا صفحه است.

گاهی اوقات به هر دلیلی لینک تولید شده چه درون سایت چه خارج از سایت از بین می رود و این مسئله باعث بروز خطای 404 می شود.

زمان بروز این مسئله کاربران با کلیک بر روی یک لینک به صفحه 404 یا “یافت نشد” منتقل می شوند که اتفاق جالبی از دید تجربه کاربری نیست.

شاید کاربران به ندرت در هنگام مرور یک وب سایت به صفحات 404 برخورد کنند اما ربات های هوشمند موتورهای جستجو سریعا این لینک ها را شناسایی خواهند کرد که از تبعات آن تاثیر منفی بر روی سئو سایت است.

برای جلوگیری از بروز چنین مشکلی هر از چندگاهی سایت را برای شناسایی چنین لینک هایی با استفاده از ابزارهای سئو مورد بررسی قرار دهید.

ابزارهای مانند Moz, SEMrush یا حتی ابزارهای خود گوگل مانند گوگل آنالیتیکس یا گوگل وبمستر.

در نهایت اینکه توصیه می شود صفحه 404 با ظاهر زیبا و ساختار مناسبی ایجاد شود تا در صورت بروز چنین مشکلی کاربر بتواند به راحتی به سایر صفحات و لینک های سایت دسترسی داشته باشد.

اینکه پس از ورود به صفحه 404 کاربر با یک صفحه خالی مواجه شود، نه از نظر کاربران جالب است و نه از نظر موتورهای جستجوگر.

10- نقشه سایت فرآموش نشود!

نقشه سایت
نقشه سایت

برای اینکه صفحات در نتایج جستجو نمایش داده شود اولین مرحله ایندکس شدن آنهاست.

علاوه بر نقشه سایت یا Sitemap فایل robots.txt برای شناساندن صفحاتی که باید و نباید ایندکس شوند می تواند به موتورهای جستجوگر کمک کند.

بعضی صفحات ممکن است در حال حاضر آمادگی Live شدن و نمایش در نتایج جستجو را نداشته باشند و یا با داشتن رمزعبور نتوان محتوای آن را مشاهده کرد.

بهتر است این صفحات را در نقشه سایت مشخص و تعیین کنیم.

هر چه نقشه سایت جزئی تر باشد ایندکس شدن سایت سریعتر و بهینه تر اتفاق میفتد.

11- بررسی و تجزیه و تحلیل ساختار URL ها

URL یا آدرس صفحه از آن چیزی که فکرش را میکنید مهم تر است.

شاید بتوان URL صفحات سایت را به فرمول های ریاضی تشبیه کرد، زمانی که ساختار آن به درستی فرمول بندی و چیده شود، نتیجه بهتر و صحیح تری خواهد داشت.

واقعا ساختار صحیح URL را می توان به عنوان یکی دیگر رمز و رازهای مهم در سئو سازی سایت شناخت.

مواردی که در زیر بیان شده است را از URL ها حذف کنید:

  • کاراکترهای Underscores یا “_”
  • حذف کاراکترهای حروف بزرگ انگلیسی Capital Letters (در بسیاری از سیستم های مدیریت محتوایی به صورت اتوماتیک انجام می شود)
  • کاراکترهای خاص مثلا “&” یا “^” یا “@”
  • کلماتی مانند “و” ، “یا” ، “برای” ، “هر” ، “در” ، “با” ، “از” و … (البته این مورد می تواند استثناعاتی هم داشته باشد ولی در اکثر موارد توصیه می کنیم که حذف شود)

همیشه سعی کنید که URLها کوتاه باشند.

به عنوان مثال اگر ساختار URL به صورت example.com/2000/10/12/content-title-here.html بود بهتر است که ساختار به صورت example.com/content-title-here تغییر پیدا کند.

البته اگر قصد تغییر ساختار URLها را داشتید حتما به redirect شدن آنها به خصوص ریدایرکت 301 هم توجه کنید تا امتیاز منفی سئو از سمت موتورهای جستجو به دلیل از دست رفتن لینک یا همان خطای 404 در نظر گرفته نشود.

12- بررسی و بهبود سرعت سایت

افزایش سرعت سایت برای بهبود سئو
افزایش سرعت سایت برای بهبود سئو

بهینه کردن تجربه کاربری UX از اهمیت بالا و ویژه ای برخوردار است.

یکی از بخش های تجربه کاربری، کاهش سرعت لودینگ سایت است.

باید بدانیم که قبل از کاربران این موتورهای جستجوگر هستند که به پایین بودن سرعت سایت توجه می کنند.

اگر زمان ایندکس شدن سایت توسط Crawler های موتورهای جستجو بالا باشد امتیاز منفی به آن صفحه تعلق می گیرد و در نتایج جستجو، نسبت به رقیبان، از رتبه پایین تری برخوردار خواهد بود.

بررسی ها ثابت کرده که کاربران بیشتر از 3 الی 6 ثانیه در لودینگ سایت صبر نمی کنند و فورا صفحه را می بندند.

با استفاده از ابزارهایی مانند Gtmetrix و یا Google PageSpeed insight سرعت سایت را بررسی کنید

این وب سایت ها راهنمایی های لازم در برطرف کردن مشکلات را نیز در قالب یک گزارش ارائه می نمایند.

در صورتی که برای بهینه سازی و افزایش سرعت سایت به متخصص نیاز دارید با ما تماس بگیرید، متخصصین سئو و پشتیبانی وب سایت ما در مد وب علاوه بر افزایش سرعت سایت تمامی بخش های GTMetrix را نیز برای شما بهینه سازی خواهند کرد.

تماس با مد وب

13- ریسپانسیو بودن سایت Mobile friendly

طراحی سایت ریسپانسیو رازهای سئو
طراحی سایت ریسپانسیو

امروزه طراحی سایت ها به صورت ریسپانسیو یعنی قابلیت مشاهده به صورت صحیح در گوشی های موبایل یک الزام است.

بیشتر مردم از تلفن های همراه برای جستجو و استفاده از اینترنت استفاده می کنند.

گوگل هم در الگوریتم های اخیر خود تمرکز اصلی خود را بر روی سئو موبایل گذاشته است و اخیرا یک ساختار به نام AMP را معرفی کرده به معنی “سرعت بیشتر صفحات موبایل” که بر روی سرعت حداکثری صفحات موبایل تمرکز می کند.

هدف از اهمیت زیادی که گوگل به صفحات ریسپانسیو قائل می باشد دلیل افزایش روز افزون کاربران استفاده کننده از گوشی های موبایل برای جستجو در اینترنت است.

یکی از رازهای سئو: گوگل صفحاتی که از AMP پشتیبانی می کنند را در نتایج صفحات گوگل در رتبه بالاتری نمایش می دهد.

طراحی سایت ریسپانسیو

14- افزایش ترافیک و بازدید سایت با تحقیقات صحیح کلمات کلیدی

برای اینکار بررسی کنید که کدام کلمات کلیدی در حال حاضر ترافیک بالایی را به سایت شما روانه می کند.

یک اسکن SERP می تواند در یافتن این کلمات به شما کمک کنند.

سعی کنید در سایت بر روی کلماتی که “برای فروش” وجود دارد علاوه بر کلمات عمومی استفاده کنید.

کلماتی مانند “دانلود رایگان” یا “آموزش نصب” همیشه راه کاری برای افزایش رنک نیست.

کلماتی مانند “بهترین محصولات برای” می تواند کاربران بیشتری را به سایت شما بیاورد.

15- از کلمات کلیدی طولانی استفاده کنید

کلمه کلیدی راز سئو
کلمات کلیدی سئو

کلمات کلیدی طولانی را در محتوای استراتژی خود لحاظ کنید. کلمات و عبارات عمومی، در خصوص ارائه سرویس ها و یا خدمات لزوما باعث افزایش بازدید و ترافیک سایت نمی شود.

دلیل این موضوع هم به “رقابتی بودن” کلمات و عبارات عمومی است.

به همین علت استفاده از کلمات کلیدی طولانی توصیه می شود چرا که رقابت در رنک گیری آنها پایین بوده و می توان به سرعت به لینک اول گوگل در آنها دست پیدا کرد.

اگر چه این کلمات ترافیک بالایی را به وب سایت اضافه نمی کنند اما در ترافیک کلی و استراتژی طولانی مدت سایت موثر و افرادی که از این طریق به سایت وارد می شوند را می توان به عنوان کاربران Lead یا سرنخ، در فروش محصول یا ارائه خدمات در نظر گرفت.

16- ترجیح کیفیت بر کمیت

محتوای سایت بایستی خاص و خلاقانه تولید شوند.

نکته مهم: محتوای سایت را مرتبط با خوانندگان ایجاد کنید نه صرفا برای سئو کردن سایت!

برای ایجاد محتوای مرتبط آخرین موضوعات پرمخاطب مرتبط با موضوع کاری خود و یا شرکتتان را بررسی کرده و کاربران را با تولید محتوا بیشتر درگیر کنید.

بایستی رفتار کاربران در سایت را شکل دهید و سعی کنید همیشه محتوای قدیمی را به روز نگه کنید.

یکی از ترفندها و رازهای سئو: یکی از راه های به روز نگه داشتن محتوای سایت ایجاد دیدگاه های طولانی برای صفحات و پاسخ به آنهاست.

17- سعی کنید روابط را ایجاد کنید، نه لینک ها را

ایجاد لینک یکی از موارد پر کاربرد برای بهبود سئوی سایت است که می توان با ایجاد بک لینک به اعتبار سایت و افزایش رنک آن کمک کرد.

پیشنهاد ما به شما این است که در کنار ایجاد بک لینک، برقراری ارتباط با کسب و کارهای مرتبط به همراه برقرار ارتباط با پیج ها و صفحات تاثیر گذار شبکه های اجتماعی را هم در دستور کار خود قرار دهید.

با ایجاد ارتباط بین سایت شما و انسان های واقعی می توان در طولانی مدت رابطه بهتری با کاربران و بازدیدگنندکان برقرار کرد و به صورت اتوماتیک لینک های مناسبی توسط کاربران و یا سایت ها ایجاد خواهند شد.

18- تشخیص دهید چه چیزی عمل می کند و چه چیزی نه

همانطور که در بخش قبل گفته شد ایجاد رابطه با کسب و کارهای مرتبط و بخش های تاثیر گذار در صنعت و یا بخشی که در حال فعالیت در آن هستید بسیار برای سئوی سایت مهم است.

این مورد باید در نظر گفته شود که یک آنالیز و بررسی صحیح، دیدگاهی که به آن نیاز دارید را به شما می دهد.

دنبال کردن اینکه از لینک ها و روابط ایجاد شده کدامیک بیشتر به نتیجه ختم شده و کدامیک کمتر جواب می دهد بسیار مهم است.

چه لینکی ترافیک بیشتری را به سایت شما روانه کرده و کدام یک بی تاثیر و یا کمتر موثر بوده است.

هر چه محتوای بیشتری بر روی سایت وجود داشته باشد، تصمیم گیری و آنالیز دقیق تر خواهد بود.

به عنوان مثال ابزارهای مانند گوگل آنالیتیک یک ابزار کاملا رایگان است که به کاربران کمک میکند استراتژی پیاده سازی بر روی سایت و نتایج آن را مانیتور و بررسی کنند.

اگر لینک هایی را به اشتراک می گذارید چه در وب سایت ها و چه در شبکه های اجتماعی بهتر است از کوتاه کننده لینک استفاده کنید تا بتوان کلیک ها و آماری از تبلیغات و کمپین های اجرا شده به دست آورد.

19- بهینه سازی بیش از حد ؟!

آیا میدانستید بهینه سازی بیش از حد هم وجود دارد؟

بله در اصطلاح انگلیسی به آن Over-optimization می گویند.

بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو همانطور که میدانید بسیار مهم است اما انجام این کار مثلا به استفاده از “کلمه کلیدی ایده آل” در هر محتوایی که می نویسیم و استفاده بیش از حد آن یا ایجاد لینک های داخلی و خارجی بیش از حد در صفحه نه تنها در سایت غیر طبیعی به نظر میرسد بلکه نتیجه منفی بر روی نمره کلی سئوی سایت خواهد گذاشت.

20- از حملات سئو جلوگیری کنید

سئوی منفی
سئوی منفی

یکی از رازهای سئو که کمتر به آن توجه می شود و در حال رواج پیدا کردن است، حمله کردن به وب سایت ها به وسیله راه کارهای سئوی منفی است.

به عنوان شرکت رقیب شما صفحه ای از سایتتان را یا کل وب سایت را مورد حمله و سئوی منفی قرار می دهد تا در رنک آن تاثیر گذاشته و یا کاملا آن را در گوگل بلک لیست کند.

این کار چگونه انجام می شد؟ با تولید بک لینک های بی کیفیت و کم ارزش در سایت هایی که خود بلک لیست هستند.

ایجاد review منفی برای سایت در گوگل و یا سایر سایت های نقد و بررسی.

اگر متوجه ریزش ترافیک و کاهش بازدید یک دفعه در سایت شدید احتمال حمله سئو وجود دارد.

البته این مسئله لزوما به علت حمله سئویی نیست و ممکن است به دلیل تغییر در الگوریتم گوگل هم باشد.

برای جلوگیری و مقابله با این حملات اگر به ریزش رنک و یا کاهش بازدید مشکوکی برخورد کردید به بک لینک های سایت خود توجه کنید که این کار با ابزارهای گوگل مانند google webmaster tools و یا google analytics امکان پذیر است.

پس از شناسایی لینک ها که توسط متخصص سئو انجام میشود، بایستی راه کارهای لازم جهت حذف آنها و یا معرفی به گوگل اتخاذ شود.

21- بازدیدکنندگان و جامعه کاربری خود را فرآموش نکنید

نوشتن مطالب وبلاگ برای سئو دو جنبه دارد: اولین مورد برای ارتقای سئوی سایت و دوم درگیر کردن کاربران و بازدیدکنندگان با محتوا و متقاعد کردن آنها در استفاده از خدمات.

خودتان را به جای خواننده سایت بگذارید آیا مطلبی که ایجاد شده است ارزش مطالعه دارد؟ آیا پست برای کاربر جذابیتی دارد؟

آیا این مطلب باعث میشود که کاربر از سایر صفحات سایت بازدید کند؟ آیا این مطلب کاربر را وسوسه می کند که با خدمات شما آشنا شود؟

به تمامی این سوالات باید پاسخ داده شود.

اگر پاسخ شما به همه این سوالات یا 3 مورد آن منفی است بنابراین مطلبی که نوشته اید مطلب بی کیفیت و بی ارزشی است و ممکن است فقط کاربر را به وب سایت شما هدایت کند ولی آنها را در وب سایت نگه نخواهد داشت و مهم تر آن، آنها را به یک کاربر وفادار که بسیار نکته مهمی است تبدیل نمی کند.

همیشه علاوه بر در نظر گرفتن نکات سئویی محتوا را طوری بنویسید که کاربر از خواندن آن لذت برده و چیز جدیدی یاد بگیرد، با خدمات شما آشنا شده و یا نسبت به آشنایی با آن علاقه مند شوند.

نوبت شماست!

کدامیک از رمز و رازهای سئو که در این مطلب بیان شد در استراتژی سئویی سایت شما مورد استفاده قرار نمیگیرد؟

نکته مهم این است که هیچگاه برای بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجوگر و بهینه سازی سئو سایت دیر نیست.

برای دریافت مشاوره سئو سایت و تولید محتوای با کیفیت و جذاب با مجموعه مد وب تماس بگیرید.

شماره تماس ما : 09129464168

بیشتر بخوانید : سئو وردپرس و تولید محتوا